Aide à la recherche
Liste Mots-Clés
Liste Auteurs
Recherche avancée :
Classification
: Processus cognitifs
Niveau : Formation à l'enseignement, initiale et continue.
3665 fiches trouvées
Reponses 941 à 960
941
2016 Enjeux et débats en didactique des mathématiques. Un dispositif de travail interinstitutionnel pour une recherche sur l'enseignement de la géométrie au cycle 3. p. 645-??
942
2016 Enjeux et débats en didactique des mathématiques. Une possible "raison d'être" du calcul différentiel élémentaire dans le domaine de la modélisation fonctionnelle lors du passage de l'enseignement secondaire à l'enseignement supérieur. p. 441-456.
943
2016 Enjeux et débats en didactique des mathématiques. Voir le dessin comme une figure. p. 744-??
944
2016 Grand N. N° 97. p. 5-20. Initiation au calcul et éducation nouvelle : la "méthode Havranek" au catalogue du père Castor.
945
2016 Grand N. N° 98. p. 67-90. Composer et décomposer : un révélateur de la compréhension de la numération chez les élèves.
946
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Anthyphairesis, the "originary" core of the concept of fraction. p. 477-487.
947
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Playing with infinity of Rózsa Péter. Problem series in a Hungarian tradition of mathematics education. p. 687-693.
948
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Pythagore et les angles droits, des exemples d'ouvertures de classes de mathématiques sur le monde. p. 593-604.
949
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. The application of HPM video clips in mathematical teaching in middle school: Teaching the application of linear equation with one unknown. p. 403-413.
950
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. The cognitive value of historical case studies for teaching and learning. The case of Leibniz's text De Quadratura Arithmetica (1675-1676). p. 501-502.
951
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. The concept of mathematical cognitive transgression in exploring learners' cognitive development of nondeterministic thinking. p. 465-471.
952
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. The research on thinking of variant of Pythagorean section. p. 539-541.
953
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. The role of cultural artifacts in the production of meaning of mathematical knowledge involved in embroidery activities from the Hnahnu culture. p. 605-610.
954
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Towards a culturally meaningful history of concepts and the organization of mathematics teaching activity. p. 503-512.
955
2016 INDRUM 2016. Comparaison entre l'évolution historique ayant mené aux développements limités et leur pratique d'enseignement au début de l'université : Entre syntaxe et sémantique. p. 123-132.
956
2016 INDRUM 2016. Mathematics Education Research at University Level: Achievements and Challenges. p. 11-27.
957
2016 INDRUM 2016. Moments d'exposition des connaissances à l'université : le cas de la notion de limite. p. 380-389.
958
2016 INDRUM 2016. Students' work in mathematics and resources mediation at entry to university. p. 444-453.
959
2016 Le Petit Vert. N° 125. p. 16-18. Démarche de recherche sur problème ouvert.
960
2016 Le Petit Vert. N° 126. p. 34-37. Un problème ouvert en devoir maison.