Aide à la recherche
Liste Mots-Clés
Liste Auteurs
Recherche avancée :
Classification
: Histoire et épistémologie des mathématiques à partir du 19e siècle
Niveau : Formation à l'enseignement, initiale et continue.
983 fiches trouvées
Reponses 41 à 60
41
2021 Les Cahiers Clairaut. N° 176. p. 40-45. Une place pour l'astronomie dès l'enfance dans les pédagogies libertaires au tournant du XXe siècle.
42
2021 Les Cahiers Clairaut. N° 176. p. 8-10. Brèves d'observatoires et autres nouvelles.
43
2021 Mathématice. N° 74. L'énigmatique Alan Turing.
44
2021 Mathématice. N° 76. Astrologie, astronomie et mathématiques : l'histoire partagée.
45
2021 Mathématice. N° 77. Histoires de souverains après 1600.
46
2021 Revue d'histoire des mathématiques. N° 27. Vol. 1. p. 1-94. Recenser des articles mathématiques pour l'occupant : une étude des comportements de mathématiciens français sollicités par les autorités d'occupation allemandes.
47
2021 Revue d'histoire des mathématiques. N° 27. Vol. 2. p. 171-227. L' "étude F2A N. 105" de J. Kampé de Fériet et G. Foëx à Gâvre : mathématiques, instruments et techniques photographiques en balistique (1918-1919).
48
2021 Revue d'histoire des mathématiques. N° 27. Vol. 2. p. 229-296. Textes et Documents : Un cours inédit de Chasles en Sorbonne "considérations sur la théorie des sections coniques", discours d'ouverture du cours de géométrie supérieure (1847-1848).
49
2020 Chantiers de pédagogie mathématique. N° 186. p. 5-11. Histoire de la numération (2e partie).
50
2020 Revue d'histoire des mathématiques. N° 26. Vol. 1. p. 3-72. Number theory in the "Nouvelles annales de mathématiques (1842-1927)" : a case study about mathematicals journals for teachers and students.
51
2020 Revue d'histoire des mathématiques. N° 26. Vol. 1. p. 73-95. Textes et Documents : Charles Hermite's letters to Franciso Gomes Teixeira.
52
2020 Revue d'histoire des mathématiques. N° 26. Vol. 2. p. 121-172. Oberwolfach in the French occupation zone: 1945 to early 1950s.
53
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Dutch mathematics teachers, magazines and organizations: 1904-1941. p. 371-386.
54
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Let them speak; hear them speak - old Chinese wisdom on mathematics education. p. 355-369.
55
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Views on usefulness and applications during the sixties. p. 387-399.
56
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Anton Dakitsch collection - the scope of mathematics teaching in Brazilian industrial education in the 1950s. p. 257-267.
57
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Arithmetic in Joan Benejam's La Enseñanza Racional (1888). p. 283-299.
58
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Attitudes toward intuition in calculus textbooks p. 83-92.
59
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Dmitry Chizhov and the examination of mathematics textbooks in Russia during the 1820s-1830s . p. 205-220.
60
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Geometry for women in teacher training schools in the late 19th century in Spain. p. 301-317.