Aide à la recherche
Liste Mots-Clés
Liste Auteurs
Recherche avancée :
Classification
: Histoire et épistémologie des mathématiques à partir du 19e siècle
Niveau : Formation à l'enseignement, initiale et continue.
983 fiches trouvées
Reponses 61 à 80
61
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Jacob de Gelder (1765-1848) and his way of teaching cubic equations. p. 177-187.
62
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. John Leslie's (1817) view of arithmetic and its relevance for modern pedagogy. p. 147-159.
63
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Mathématique moderne: A pioneering Belgian textbook series shaping the New Math reform of the 1960s. p. 129-145.
64
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Norms and practices of secondary teachers' formation. The Portuguese case (1915-1930). p. 337-353.
65
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Pedagogical value of the Russian abacus and its use in teaching and learning arithmetic in the 19th - early 20th century. p. 161-176.
66
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Polya and Dienes: Two men of one mind or one culture ? p. 29-47.
67
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Teaching mathematics in Moroccan high schools in the past fifty years. p. 239-255.
68
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. The mathematics teachers' journal Euclides in the Netherlands in change, 1945-1976. p. 189-204.
69
2019 Actes du séminaire national de didactique des mathématiques 2017. Les lois du hasard : enjeux mathématiques, historiques, citoyens. p. 147-156.
70
2019 Apprendre l'arithmétique dans les manuels scolaires au XIXe siècle.
71
2019 Au fil des maths. N° 531. p. 79-81. Un pi-nacle des mathématiques.
72
2019 Au fil des maths. N° 532. p. 86-89. Vers la trigonométrie.
73
2019 Au fil des maths. N° 534. p. 79-81. 1932 : tête chercheuse.
74
2019 Circulation : mathématiques, histoire, enseignement. Des mains derrière les figures de géométrie : les graveurs du XIXe siècle. p. 69-86.
75
2019 Circulation : mathématiques, histoire, enseignement. Méthodes graphomécaniques de la balistique au tournant du XXe siècle. p. 87-102.
76
2019 Circulation : mathématiques, histoire, enseignement. Wilhelm Fiedler and his work on descriptive and projective geometry. p. 49-68
77
2019 L'analyse non standard en France 1975-1995 : une dispute avortée.
78
2019 Le Petit Vert. N° 138. p. 55-57. Alain, la confiance d'abord.
79
2019 Les Cahiers Clairaut. N° 165. p. 20-25. Le rayonnement primordial.
80
2019 Les Cahiers Clairaut. N° 165. p. 26-26. Le kelvin redéfini en 2019.