Accueil Publimath  Aide à la recherche     Liste Mots-Clés     Liste Auteurs  Recherche avancée : Classification : Activités pour la classe liées à l'histoire des mathématiques et de l'informatique.
Niveau : Enseignement supérieur, Post-Bac
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

54 fiches trouvées Réponses 1 à 20 Suivant Fin

12019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. A case study of the implementation of primary sources in undergraduate mathematics. p. 463-480.
22019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Reversed procedure and Kuttaka method: The calculation of Indian Mathematics (ganita) in Aryabhatiya and Brahma-sphuta-siddhanta. p. 449-462.
32019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Histórias com Ciência na Biblioteca Escolar [Histories with Science in the School Library]: A project to bring topics of History of Science to secondary schools in Aveiro (Portugal). p. 483-497.
42019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. TEngaging with Primary Sources in a Mathematics for the Liberal Arts Course. p. 437-448.
52019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Jordan's isomorphism concept in the work "Traité des substitutions et des équations algébriques". p. 499-512.
62016 INDRUM 2016. Comparaison entre l'évolution historique ayant mené aux développements limités et leur pratique d'enseignement au début de l'université : Entre syntaxe et sémantique. p. 123-132.Ressource en ligne
72016 La pensée algorithmique.
82016 Mathématice. N° 51. Les instruments de calcul anciens : de l'abaque à jetons aux réglettes de Genaille.Ressource en ligne
92015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. On the understanding of the concept of numbers in Euler's “Elements of Algebra”. p. 285-298.Ressource en ligne
102015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. Original sources in teachers training: possible effects and experiences. p. 551-564.Ressource en ligne
112015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. A look at Otto Toeplitz's (1927) “The problems of university infinitesimal calculus courses and their demarcation from infinitesimal calculus in high schools. p. 183-194.Ressource en ligne
122015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. Different understandings of mathematics: an epistemological approach to bridge the gap school and university mathematics. p. 303-321.Ressource en ligne
132015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. Two introductory university courses on the history of mathematics. p. 389-389.Ressource en ligne
142015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. Abstract awakenings in algebra: a guided reading approach to teaching modern algebra via original sources. p. 465-466.Ressource en ligne
152015 Repères-IREM, N°101. p. 5-32. Quelle définition du concept de tangente ? Pour quelles raisons ?Ressource en ligne
162014 Bulletin de l'APMEP. N° 511. p. 577-596. Résolutions arithmétiques et algébriques de problèmes anciens.Ressource en ligne
172014 Petit x. N° 94. p. 27-48. Signe de f' et variations de f : la fabrique d'une chaîne déductive longue.Ressource en ligne
182013 Bulletin de l'APMEP. N° 506. p. 600-610. La récurrence au fil des siècles.Ressource en ligne
192012 Bulletin de l'APMEP. N° 499. p. 343-354. Voulez-vous des triplets ?Ressource en ligne
202012 Bulletin de l'APMEP. N° 499. p. 355-359. Gréements en tandem pour les huit avec barreurs.Ressource en ligne