Accueil Publimath  Aide à la recherche     Liste Mots-Clés     Liste Auteurs  Recherche avancée : Classification : Histoire de l'enseignement des mathématiques. Histoire de l'enseignement de l'informatique
Niveau : Formation à l'enseignement, initiale et continue.
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

343 fiches trouvées Réponses 1 à 20 Suivant Fin

12019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Mathematical reasoning in trigonometric definitions, proofs, and calculations on early 19th century textbooks from Norway and Denmark. p. 111-127.Ressource en ligne
22019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Two textbooks on unconventional arithmetic: Reactions of influential persons p. 65-81.Ressource en ligne
32019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Problems in the teaching of arithmetic: records in French school notebooks (1870-1914). p. 49-63.Ressource en ligne
42019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. The mathematics teachers’ journal Euclides in the Netherlands in change, 1945-1976. p. 189-204.
52019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Daily life traits in arithmetic word problems: a glance at 1950s school notebooks. p. 93-109.Ressource en ligne
62019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Differential calculus in a journal for Dutch school teachers (1754-1764). p. 221-238.
72019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Teaching mathematics in Moroccan high schools in the past fifty years. p. 229-255.
82019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Anton Dakitsch collection – the scope of mathematics teaching in Brazilian industrial education in the 1950s. p. 257-267.
92019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Dmitry Chizhov and the examination of mathematics textbooks in Russia during the 1820s-1830s . p. 205-220.
102019 Apprendre l'arithmétique dans les manuels scolaires au XIXe siècle.
112019 Au fil des maths. N° 531. p. 87-88. In memoriam Eric Trotoux.
122019 Au fil des maths. N° 533. p. 8-15. L'Observatoire EVAPM, une aventure de l'APMEP.
132019 Chantiers de Pédagogie mathématique. N° 179. 50 ans au fil des Chantiers : changements et permanences.Ressource en ligne
142018 Actes du séminaire national de didactique des mathématiques 2016. Les mathématiques dans l'enseignement professionnel. Genèse et évolution d'un enseignement (1945-1985). Perspectives historiques, enjeux didactiques. p. 19-34. Ressource en ligne
152018 Actes du séminaire national de didactique des mathématiques 2016. Traditions et réformes de l'enseignement des mathématiques à l'époque des "mathématiques modernes" : le cas de la Hongrie et de la France. p. 18-18.Ressource en ligne
162018 Actes du séminaire national de didactique des mathématiques 2016. Enseigner les mathématiques par les "centres d'intérêts". Le cas des classes de fin d'études primaires élémentaires (1936-années 1950). p. 6-17.Ressource en ligne
172018 Au fil des maths. N° 528. p. 9-19. La méthode de Singapour ? Vraiment ?
182018 Bulletin de l'APMEP. N° 525-526. p. 8-10. Pour la réforme de l'enseignement, à tous niveaux.Ressource en ligne
192018 Bulletin de l'APMEP. N° 525-526. p. 11-16. Jean-Pierre Kahane : un mathématicien dans la réflexion et l'action au service de l'enseignement des mathématiques.Ressource en ligne
202018 Enseigner les mathématiques. Aperçu de l'histoire de l'enseignement des mathématiques. p. 22-73.Ressource en ligne