Accueil Publimath  Aide à la recherche     Liste Mots-Clés     Liste Auteurs  Recherche avancée : langue=Anglais
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

Sélectionnez vos critères de recherche :
 
 
Auteur :
 Année  Année de fin
Ressource(s) CDI LittéraMath Ressource(s) en ligne Ressources en ligne   dont Bibliothèque numérique
Langue Public visé 
Type
Revue ou Collection
IREM / IRES
Commission Inter-IREM
Afficher les fiches par    
957 fiches trouvées Debut Precedent Reponses 61 à 80 Suivant Fin

612023 History and Epistemology in Mathematics Education. Through a historical document, the author can guide the students. p. 171-180.Ressource en ligne
622023 History and Epistemology in Mathematics Education. Transcendental curves by the inverse tangent problem: Historical and didactical insights for calculus. p. 181-193.Ressource en ligne
632023 History and Epistemology in Mathematics Education. What history training for future mathematics teachers? Personal experiences and reflections. p. 26-47.Ressource en ligne
642023 History and Epistemology in Mathematics Education. Whitehead's philosophy of mathematics and education as foundation of dialogical teaching. p. 261-264.Ressource en ligne
652023 History and Epistemology in Mathematics Education. Writing a book for teachers: An introduction to history of mathematics and its connection to education. p. 216 -227.Ressource en ligne
662022 Asymptotic distribution of a time-inhomogeneous kinetic model.Ressource en ligne
672022 EpiDEMES. V. 1. Meeting the challenges of teaching mathematics in higher education today.Ressource en ligne
682022 EpiDEMES. V. 1. The development of mathematics support: teaching and learning practices, scholarship and communities.Ressource en ligne
692022 EpiDEMES. V. 1. The need for reconstruction: students' learning of the calculus of bivariate functions.Ressource en ligne
702022 Sur des propriétés stochastiques de la variation de la somme des chiffres en additionnant un entier fixé.Ressource en ligne
712021 Lectures grothendieckiennes. Grothendieck's two intuitions of topos : with reference to Serre and Deligne. p. 189-204.Ressource en ligne
722021 National Presentation of Mathematics Education in France at ICME-14 produced by CFEM, French commission on mathematical instruction commission française pour l'enseignement des mathématiques. Ressource en ligne
732021 Recherches en didactique des mathématiques. Vol. 41/2. p. 177-216. Can students justify the correctness of an arithmetic algorithm? A case-study at the primary-secondary transition.Ressource en ligne
742021 Revue d'histoire des mathématiques. N° 27. Vol. 1. p. 95-126. On spanish symbol "U" for thousands: some answers.
752021 Revue d'histoire des mathématiques. N° 27. Vol. 2. p. 127-169. Mathematics and hydraulics between Turin and Ferara in the 18th century: the works by F. D. Michelotti and T. Bonati.
762020 Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 25. p. 183-210. Visual arts in U.S. geometry textbooks aligned with the common core standards.Ressource en ligne
772020 Around the Domino Problem - Combinatorial Structures and Algebraic Tools.Ressource en ligne
782020 Revue d'histoire des mathématiques. N° 26. Vol. 1. p. 3-72. Number theory in the "Nouvelles annales de mathématiques (1842-1927)" : a case study about mathematicals journals for teachers and students.
792020 Revue d'histoire des mathématiques. N° 26. Vol. 1. p. 73-95. Textes et Documents : Charles Hermite's letters to Franciso Gomes Teixeira.
802020 Revue d'histoire des mathématiques. N° 26. Vol. 2. p. 121-172. Oberwolfach in the French occupation zone: 1945 to early 1950s.