Accueil Publimath  Aide à la recherche  Requête : "enseignement en Chine"
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

dans Afficher les fiches par  
13 fiches trouvées

12019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. HPM lesson study in the context of an HPM learning community: A case study in Chinese senior high school. p. 177-189.Ressource en ligne
22019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education ESU 8.Ressource en ligne
32017 Quadrature. N° 103. p. 7-8. Textes en questions.
42016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. The influence of mathematical classics reading on university students' mathematics beliefs. p. 627-636.
52016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. The application of HPM video clips in mathematical teaching in middle school: Teaching the application of linear equation with one unknown. p. 403-413.Ressource en ligne
62016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Proceedings of the 2016 ICME Satellite Meeting.Ressource en ligne
72015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. ESU 7.Ressource en ligne
82015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. Teaching the area of a circle from the perspective of HPM. p. 403-415.Ressource en ligne
92014 PLOT. Nouvelle série. N° 47. p. 2-10. Un regard sur l'éducation en Chine.Ressource en ligne
102013 Bulletin de l'APMEP. N° 504. p. 293-302. L'enseignement des mathématiques en Chine.Ressource en ligne
112012 Bulletin de l'APMEP. N° 500. p. 401-403. Les problèmes à variations ou comment certains problèmes additifs sont abordés en Chine.Ressource en ligne
122001 Histoire et épistémologie dans l'éducation mathématique : de la maternelle à l'université. V. 1.Ressource en ligne
132001 Histoire et épistémologie dans l'éducation mathématique : de la maternelle à l'université. V. 1. How did candidates pass the state examination in mathematics in the Tang dynasty (618-917)? - Myth of the "confucian-heritage-culture" classroom. p. 321-334.Ressource en ligne