Accueil Publimath  Aide à la recherche  Requête : "formation des enseignants"
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

dans Afficher les fiches par  
1778 fiches trouvées Réponses 1 à 20 Suivant Fin

12019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Geometry for women in teacher training schools in the late 19th century in Spain. p. 301-317.Ressource en ligne
22019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Norms and practices of secondary teachers' formation. The Portuguese case (1915-1930). p. 337-353.Ressource en ligne
32019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. September 19-22, 2017, at Utrecht University, the Netherlands.Ressource en ligne
42019 Actes du Colloque EMF 2018. Mathématiques en scène des ponts entre les disciplines.Ressource en ligne
52019 Au fil des maths. N° 534. p. 48-55. Ingénieries de formation en mathématiques : des réalisations inspirées des Lesson Studies.
62019 Au fil des maths. N° 534. p. 13-16. Collaborer pour produire une ressource : les apprentissages numériques en laboratoire de mathématiques.
72019 Au fil des maths. N° 534. p. 17-24. La liberté pédagogique est-elle compatible avec le travail en équipe ?
82019 Au fil des maths. N° 534. p. 25-29. Cogni'classe au collège.
92019 Construire une expertise pour la formation à l'enseignement des mathématiques à l'école. Tome 1.
102019 Grand N. N° 104. p. ??. La "Méthode de Singapour" : surface émergée de l'iceberg singapourien.
112019 Mathématice. N° 68. Une Journée d'Exploration et de Découverte de l'Informatique (JEDI) dans l'Académie d'Orléans-Tours.Ressource en ligne
122019 Mathématice. N° 67. Geogebra pour la formation des enseignants au Maroc.Ressource en ligne
132019 Mathématice. N° 63. Un exemple d'analyse d'une plateforme d'aide en mathématiques.Ressource en ligne
142019 Petit x. N° 110-111. p. 27-55. Faire vivre les énoncés contingents dans la classe de mathématiques : pourquoi et comment ?
152019 Pour la formation en Laboratoire de mathématiques : une ressource à propos du nombre et de la numération.Ressource en ligne
162019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Sources from the 16th century for the teaching and learning of mathematics. p. 626-639.
172019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. The geometry of the Dambusters: A cross-curricular approach using history in the mathematics classroom with students and teachers. p. 545-556.
182019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Between words and artefacts: Implementing history in the math class from kindergarten to teacher training. p. 375-395.
192019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education ESU 8.Ressource en ligne
202019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Some elements on the training in history of mathematics for teachers in France. p. 291-301.