Accueil Publimath  Aide à la recherche  Requête : "histoire de l'enseignement des mathématiques"
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

dans Afficher les fiches par  
477 fiches trouvées Réponses 1 à 20 Suivant Fin

12019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. On French heritage of Cartesian geometry in Elements from Arnauld, Lamy and Lacroix. p. 11-28.
22019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Problems in the teaching of arithmetic: records in French school notebooks (1870-1914). p. 49-63.
32019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Two textbooks on unconventional arithmetic: Reactions of influential persons p. 65-81.
42019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Attitudes toward intuition in calculus textbooks p. 83-92.
52019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Polya and Dienes: Two men of one mind or one culture ? p. 29-47.
62019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. September 19-22, 2017, at Utrecht University, the Netherlands.Ressource en ligne
72019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Daily life traits in arithmetic word problems: a glance at 1950s school notebooks. p. 93-109.
82019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Mathematical reasoning in trigonometric definitions, proofs, and calculations on early 19th century textbooks from Norway and Denmark. p. 111-127.
92019 Apprendre l'arithmétique dans les manuels scolaires au XIXe siècle.
102019 Au fil des maths. N° 533. p. 8-15. L'Observatoire EVAPM, une aventure de l'APMEP.
112019 Chantiers de Pédagogie mathématique. Num. 179. 50 ans au fil des Chantiers : changements et permanences.Ressource en ligne
122019 Circulation : mathématiques, histoire, enseignement. Evelyne Barbin, entre épistémologie, histoire et enseignement. p. 221-240.
132018 Actes du séminaire national de didactique des mathématiques 2016. Les mathématiques dans l'enseignement professionnel. Genèse et évolution d'un enseignement (1945-1985). Perspectives historiques, enjeux didactiques. p. 19-34.Ressource en ligne
142018 Actes du séminaire national de didactique des mathématiques. Année 2016.Ressource en ligne
152018 Actes du séminaire national de didactique des mathématiques 2016. Enseigner les mathématiques par les "centres d'intérêts". Le cas des classes de fin d'études primaires élémentaires (1936-années 1950). p. 6-17.Ressource en ligne
162018 Actes du séminaire national de didactique des mathématiques 2016. Traditions et réformes de l'enseignement des mathématiques à l'époque des "mathématiques modernes" : le cas de la Hongrie et de la France. p. 18-18.Ressource en ligne
172018 Au fil des maths. N° 528. p. 9-19. La méthode de Singapour ? Vraiment ?
182018 Enseigner les mathématiques. La résolution des problèmes au Québec au cours du 20ème siècle. p. 421-453
192018 Enseigner les mathématiques. Aperçu de l'histoire de l'enseignement des mathématiques. p. 22-73.Ressource en ligne
202018 Enseigner les mathématiques.Ressource en ligne