Accueil Publimath  Aide à la recherche  Requête : écrit
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

dans Afficher les fiches par  
1019 fiches trouvées Réponses 1 à 20 Suivant Fin

12019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Geometry for women in teacher training schools in the late 19th century in Spain. p. 301-317.Ressource en ligne
22019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Jacob de Gelder (1765-1848) and his way of teaching cubic equations. p. 177-187.Ressource en ligne
32019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Pedagogical value of the Russian abacus and its use in teaching and learning arithmetic in the 19th – early 20th century. p. 161-176.Ressource en ligne
42019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Mathematical reasoning in trigonometric definitions, proofs, and calculations on early 19th century textbooks from Norway and Denmark. p. 111-127.Ressource en ligne
52019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Arithmetic in Joan Benejam's La Enseñanza Racional (1888). p. 283-299.Ressource en ligne
62019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. John Leslie's (1817) view of arithmetic and its relevance for modern pedagogy. p. 147-159.Ressource en ligne
72019 Au fil des maths. N° 531. p. 87-88. In memoriam Eric Trotoux.
82019 Au fil des maths. N° 532. p. 25-28. Des caches multitâches.
92019 Au fil des maths. N° 531. p. 62-65. Du bon usage de l'algèbre en histoire du calcul.
102019 Au fil des maths. N° 532. p. 6-13. Que disent les recherches sur les manuels "Méthode de Singapour" ?
112019 Au fil des maths. N° 531. p. 79-81. Un -nacle des mathématiques.
122019 Des mots et des maths.
132019 Grand N. N° 103. p. 5-40. L'argumentation dans la résolution de problèmes mathématiques - une étude de cas liée à un rallye au cycle 3.
142019 Les Malices du Kangourou. Léonard de Vinci.
152019 Mathématice. N° 66. Associer programmation par blocs et langage Logo avec LogoBlocs.Ressource en ligne
162019 Mathématice. N° 63. Un exemple d'usage de calcul@tice en CE1 : transformer les stratégies de calcul.Ressource en ligne
172019 Mathématice. N° 63. Le calcul mental, c'est vital !Ressource en ligne
182019 Repères-IREM, N° 116. p. 47-81. Une analyse des exercices d'algorithmique et de programmation du Brevet 2017.
192019 Scholars and Scholarship in Late Babylonian Uruk. Introduction: Scholars, Scholarly Archives and the Practice of Scholarship in Late Babylonian Uruk. p. 1-52.
202019 Scholars and Scholarship in Late Babylonian Uruk.