Aide à la recherche
Requête :
approche historique
Chercher
tous les mots
l'expression
au moins un mot
dans
les fiches
la liste des mots-clés
la liste des auteurs
les notices du glossaire
Afficher les fiches par
20
50
100
504 fiches trouvées
Reponses 1 à 20
1
2024 Mathématice. N° 89. Une séquence de numération en CM2.
2
2023 History and Epistemology in Mathematics Education. Direct comparison between objects. Discrepancies between the ancient and the modern world. p. 206-215.
3
2023 History and Epistemology in Mathematics Education. First signs of extension from the plane to the space: contributions by Johann Hudde and Philippe de la Hire to 3-dimensional analytical geometry. p. 449-453.
4
2023 History and Epistemology in Mathematics Education. Historical journey of the concept of periodicity and its didactic implications in trigonometry. p. 243-252.
5
2023 History and Epistemology in Mathematics Education. Proceeding of the 9th European Summer University, 18-22 July 2022.
6
2023 Mathématice. N° 85. Multiplication posée : une expérience de terrain
7
2021 Les guides fondamentaux pour enseigner. La résolution de problèmes mathématiques au collège.
8
2020 Jeux et graphes : la théorie des graphes de 5 à 95 ans.
9
2019 Bibliothèque Tangente. N° 32. Edition 2019. Mathématiques et Finance.
10
2019 Bibliothèque Tangente. N° 33. Edition 2019. Les nombres.
11
2019 BO spécial N° 8 du 25 juillet 2019. Annexe : Programme d'enseignement optionnel de mathématiques complémentaires de terminale générale.
12
2019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Between words and artefacts: Implementing history in the math class from kindergarten to teacher training. p. 375-395.
13
2019 Repères-IREM. N° 115.
14
2019 Repères-IREM. N° 115. p. 5-34. Une année à bord d'AstroDuclaux, projet interdisciplinaire et fédérateur.
15
2018 Prof de Maths, un chouette métier ! Tome 1.
16
2017 Let History into the Mathematics Classroom.
17
2017 Let History into the Mathematics Classroom. A Graphic Approach to Euler's Method. p. 87-99.
18
2017 Let History into the Mathematics Classroom. A Square in a Triangle. p. 31-45.
19
2017 Let History into the Mathematics Classroom. Angles in Secondary School: Surveying and Navigation. p. 1-15.
20
2017 Let History into the Mathematics Classroom. The Probability of Causes According to Condorcet. p. 129-140.