Accueil Publimath  Aide à la recherche  Requête : auteur="De Bock Dirk"
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

dans Afficher les fiches par  
10 fiches trouvées

12023 History and Epistemology in Mathematics Education. In search for the early roots of the European modern mathematics movement. p. 560-565.Ressource en ligne
22019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Views on usefulness and applications during the sixties. p. 387-399.Ressource en ligne
32019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Mathématique moderne: A pioneering Belgian textbook series shaping the New Math reform of the 1960s. p. 129-145.Ressource en ligne
42019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. New Math, an international movement? p. 801-812.Ressource en ligne
52015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. The Belgian journal Mathematica and Paedagogia (1953-1974): a forum for the national and international scene in mathematics education. p. 723-734.Ressource en ligne
62010 Losanges. N° 7. p. 15-23. Le problème d'Isis : de l'Egypte antique au 21e siècle !Ressource en ligne
72004 Mathématiques et Pédagogie. N° 149. p. 3-22. Règles intuitives : les erreurs des élèves enfin comprises.
82001 Histoire et épistémologie dans l'éducation mathématique : de la maternelle à l'université. V. 1. Some reflections on the illusion of linearity. p. 153-167.Ressource en ligne
91999 Mathématiques et Pédagogie. N° 121. p. 30-45. L'illusion de la linéarité. Deuxième partie: trois études dans l'enseignement secondaire.
101999 Mathématiques et Pédagogie. N° 120. p. 39-45. L'illusion de la linéarité. Première partie: Circonstances et commentaires.