Accueil Publimath  Aide à la recherche  Requête : didactique
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

dans Afficher les fiches par  
27749 fiches trouvées Réponses 1 à 20 Suivant Fin

12018 Annales de Didactique et de Sciences Cognitives. Volume spécial English-French. p. 119-144. Theory and the Role of the Mathematics Teacher Educator: comparing the use of video in teacher education sessions in France and England.
22018 Annales de Didactique et de Sciences Cognitives. Volume spécial English-French.
32018 Annales de Didactique et de Sciences Cognitives. Volume spécial English-French. p. 61-92. Use of Activity Theory to make sense of Mathematics Teaching: a dialogue between perspectives.
42018 Annales de Didactique et de Sciences Cognitives. Volume spécial English-French. p. 93-118. Analyzing teachers' classroom experiences of teaching with dynamic geometry environments: Comparing and Contrasting two approaches.
52018 Annales de Didactique et de Sciences Cognitives. Volume spécial English-French. p. 17-24. The Practice Theme in Mathematics Education: Development of an English-French Collaboration on the Role of Theories.Ressource en ligne
62018 Annales de Didactique et de Sciences Cognitives. Volume spécial English-French. p. 25-60. Theoretical Developments in Mathematics Education Research: English and French Perspectives in Contrast.
72018 Annales de Didactique et de Sciences Cognitives. Volume spécial English-French. p. 175-188. French and English theoretical perspectives in Mathematics Education Research: an overview and discussion of key issues.
82018 Annales de Didactique et de Sciences Cognitives. Volume spécial English-French. p. 7-15. Le thème des pratiques enseignantes en didactique des mathématiques : développement d'une collaboration franco-anglaise sur le rôle des théories.Ressource en ligne
92018 Annales de Didactique et de Sciences Cognitives. Volume spécial English-French. p. 145-174. Theory of didactical situations as a tool to understand and develop mathematics teaching practices.
102018 Annales de Didactique et de Sciences Cognitives. Volume spécial English-French. p. 189-204. Des recherches en didactique des mathématiques anglaises et françaises : bilan et mise en discussion des perspectives théoriques et des principales questions abordées.
112018 Au fil des maths. Num. 528. p. 29-32. Conter et compter.
122018 Au fil des maths. Num. 528. p. 89-90. Le jeu du manchon.
132018 Au fil des maths. Num. 528. p. 33-37. L'histogramme sous une autre facette.
142018 Au fil des maths. Num. 528. p. 49-54. Vrai ou Faux ? Parlons-en !
152018 Au fil des maths. Num. 528. p. 25-28. Dictée en cours de mathématiques.
162018 Au fil des maths. Num. 528. p. 79-80. Un problème de Papy Michel.
172018 Au fil des maths. Num. 528. p. 63-64. 3 est-il inférieur ou égal à 4 ?
182018 Au fil des maths. Num. 528. p. 85-88. Comment j'ai dessiné certaines de mes planches.
192018 Au fil des maths. Num. 528. p. 71-78. De surprenantes arithmétiques (I).
202018 Au fil des maths. Num. 527. p. 25-28. Prof ou magicien ?