961 | 2016 Enjeux et débats en didactique des mathématiques. Le "school-based" développement professionnel des enseignants en mathématiques : deux pratiques collectives en Europe et au Japon. p. 145-177.
|
962 | 2016 Enjeux et débats en didactique des mathématiques. Le collectif en didactique quelques remarques. p. 223-253.
|
963 | 2016 Enjeux et débats en didactique des mathématiques. Les alternatives en analyse. Cas de la limite et de l'intégrale. p. 421-439.
|
964 | 2016 Enjeux et débats en didactique des mathématiques. Lesson study en mathématiques : un dispositif japonais de développement professionnel des enseignants à l'épreuve du contexte suisse-romand. p. 487-502.
|
965 | 2016 Enjeux et débats en didactique des mathématiques. Vers une étude didactique des collectifs d'enseignants des mathématiques : dynamiques, ressources et rôle des mathématiques. p. 503-527.
|
966 | 2016 Enjeux et débats en didactique des mathématiques. XVIIIe école d'été de didactique des mathématiques.
|
967 | 2016 Grand N. N° 97. p. 59-72. Une lecture scientifique de l'album "Mais où est donc Ornicar" ?
|
968 | 2016 Grand N. N° 98. p. 5-26. La programmation des techniques opératoires dans les manuels scolaires de l'école élémentaire.
.
|
969 | 2016 Grand N. N° 98. p. 67-90. Composer et décomposer : un révélateur de la compréhension de la numération chez les élèves.
|
970 | 2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Analysis and geometry in the development of the theory of partial differential equations of 1rst order in the 18th and the 19th century, an example of ideas which don't appear ingraduate mathematics. p. 395-401.
|
971 | 2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. English mathematical practitioners and the new mechanical philosophy. New emerging epistemologies in the development of Gunnery from Nicolo Tartaglia (1537) to the end of the Seventeenth Century and implications for learning. p. 543-556.
|
972 | 2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. History of mathematics in mathematics education. Recent developments. p. 135-179.
|
973 | 2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. L'arithmomètre de Thomas : sa réception dans les pays méditerranéens (1850-1915), son intérêt dans nos salles de classe. p. 655-670.
|
974 | 2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Original sources in the mathematics classroom. p. 205-207.
|
975 | 2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Space, structuring, figure: A prehistoric legacy. p. 695-701.
|
976 | 2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. The concept of mathematical cognitive transgression in exploring learners' cognitive development of nondeterministic thinking. p. 465-471.
|
977 | 2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. The development of Mathematics Education as seen in Mathematics Education controversies in Japan. p. 489-500.
|
978 | 2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. The light prefers the shortest. Physics and geometry about shortest path problems from Heron to Fermat. p. 359-370.
|
979 | 2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. The role of cultural artifacts in the production of meaning of mathematical knowledge involved in embroidery activities from the Hnahnu culture. p. 605-610.
|
980 | 2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Theoretical and/or conceptual frameworks for integrating history in mathematics education . p. 211-230.
|