Accueil Publimath  Aide à la recherche  Requête : traduction
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

  dans Afficher les fiches par  
427 fiches trouvées Debut Precedent Reponses 61 à 80 Suivant Fin

612017 Histoires de Mathématiques. Savants. L'aigrette du paon. Ressource en ligne
622017 Histoires de Mathématiques. Savants. La sorcière d'Agnesi. Ressource en ligne
632017 Histoires de Mathématiques. Savants. Mme Newton-pompon-du Châtelet.Ressource en ligne
642017 La géométrie de la mesure dans les traductions arabo-latines médiévales.
652017 Let History into the Mathematics Classroom.
662017 Let History into the Mathematics Classroom. A Graphic Approach to Euler's Method. p. 87-99.Ressource en ligne
672017 Let History into the Mathematics Classroom. A Square in a Triangle. p. 31-45.
682017 Let History into the Mathematics Classroom. Angles in Secondary School: Surveying and Navigation. p. 1-15.
692017 Let History into the Mathematics Classroom. Calculating with Hyperbolas and Parabolas. p. 101-114.Ressource en ligne
702017 Let History into the Mathematics Classroom. Dividing a Triangle in the Middle Ages: An Example from Latin Works on Practical Geometry. p. 17-29.
712017 Let History into the Mathematics Classroom. Indian Calculation: The Rule of Three - Quite a Story... p. 47-57.
722017 Let History into the Mathematics Classroom. The Arithmetic of Juan de Ortega: Equations Without Algebra. p. 59-73.
732017 Let History into the Mathematics Classroom. The Congruence Machine of the Carissan Brothers. p. 75-86.
742017 Let History into the Mathematics Classroom. The Probability of Causes According to Condorcet. p. 129-140.
752017 Let History into the Mathematics Classroom. When Leibniz Plays Dice. p. 115-127.
762017 Mathématice. N° 56. Non, ce n'est pas un cercle !Ressource en ligne
772017 Mathématice. N° 58. Les listes en Python et en programmation visuelle avec SofusPy.Ressource en ligne
782017 Mathématiques et langages. Panorama du thème du forum "Mathématiques vivantes" 2017.Ressource en ligne
792017 Repères-IREM. N° 107.
802017 Repères-IREM. N° 107. p. 5-20. Les pratiques mathématiques au prisme des cultures en pays d'Islam (VIIIe-XVe siècles).Ressource en ligne