Aide à la recherche
Liste Mots-Clés
Liste Auteurs
Recherche avancée :
Classification
: Formations institutionnelles des enseignants
Niveau : Formation à l'enseignement, initiale et continue.
1658 fiches trouvées
Reponses 981 à 1000
981
2008 History and epistemology in mathematics education: proceedings of the 5th European Summer University. Historical Documents in Everyday Classroom Work. p. 251-258.
982
2008 History and epistemology in mathematics education: proceedings of the 5th European Summer University. History and Epistemology of Calculus and Algebra, Celebrating Leonhard Euler's Tercentenary. Cooperative Learning and Effectiveness of Perspective Teacher Training. p. 431-440.
983
2008 History and epistemology in mathematics education: proceedings of the 5th European Summer University. History of Science and Technology in the French System for Teacher Training. About a Recent Initiative. p. 569-575.
984
2008 History and epistemology in mathematics education: proceedings of the 5th European Summer University. Navigation Instruments and Teacher Training. p. 587-594.
985
2008 History and epistemology in mathematics education: proceedings of the 5th European Summer University. Playing with Fractions a La Leibniz. p. 321-325.
986
2008 History and epistemology in mathematics education: proceedings of the 5th European Summer University. Reflection and Revision - First Experiences with a Using History Course. p. 343-351.
987
2008 History and epistemology in mathematics education: proceedings of the 5th European Summer University. The Influence of IT on the Development of Mathematics and on the Education of Future Teachers. p. 577-582.
988
2008 History and epistemology in mathematics education: proceedings of the 5th European Summer University. Using Ethno-Mathematics in the Graduation of the Indian Teacher. p. 679-683.
989
2008 History and epistemology in mathematics education: proceedings of the 5th European Summer University. Various Materials for Primary School Teacher Training. p. 549-559.
990
2008 Le graphe comme outil pour enseigner la preuve et la modélisation.
991
2008 Mathematice. N° 10. Les facteurs humains dans l'enseignement des mathématiques.
992
2008 Mathématice. N° 11. Sesaprof : les mathématiques ensemble.
993
2008 Mathématice. N° 8. Notes de lecture à propos du livre : Urgence école. Le droit d'apprendre, le devoir de transmettre.
994
2008 Mathematice. N° 8. TICE et mathématiques au Maroc.
995
2008 Mathématice. N° 9. Conception collaborative de ressources pour l'enseignement des mathématiques : le cédérom du SFoDEM.
996
2008 Perspectives en didactique des mathématiques. Formation, recherche et enseignement : changements, stabilités et résistances à propos de l'arithmétique. p.
997
2008 Petit x. N° 76. p. 5-26. Les angles alternes-internes : un problème de la profession.
998
2008 Repères-IREM. N° 71. p. 41-64. Vous avez dit : "didactique des mathématiques ? Alors fuyons...".
999
2008 Repères-IREM. N° 72. p. 5-24. Un assistant méthodologique pour étayer le travail documentaire des professeurs : le cédérom SFoDEM 2008.
1000
2008 Repères-IREM. N° 73. p. 52-55. Rubrique Multimédia : Sésaprof, les mathématiques ensemble.