Aide à la recherche
Liste Mots-Clés
Liste Auteurs
Recherche avancée :
Classification
: Textes sources, textes historiques
Niveau : Formation à l'enseignement, initiale et continue.
593 fiches trouvées
Reponses 21 à 40
21
2022 MATAPLI. N° 128. p. 25-35. Histoire des mathématiques : extension du domaine du logarithme.
22
2022 Paroles de mathématiciens.
23
2021 Mnémosyne. N° 20.
24
2021 Mnémosyne. N° 20. p. 27-47. Pascal au carrefour des probabilités, de l'algorithmique, de la récurrence et de la combinatoire.
25
2021 Mnémosyne. N° 20. p. 49-64. Problèmes de dés : Pascal, Fermat, Huygens et les autres.
26
2021 Mnémosyne. N° 20. p. 65-78. Problèmes de dés.
27
2021 Mnémosyne. N° 20. p. 7-26. Petite histoire de la notion d' "espérance mathématique".
28
2020 Au fil des maths. N° 538. p. 90-93. La "méthode des coordonnées" de Descartes.
29
2020 Mathématiques en perspectives. Les Eléments de Géométrie de Clairaut : la longue histoire d'un petit livre. p. 248-257.
30
2019 Les Cahiers Clairaut. N° 168. p. 19-22. L'article "Tables astronomiques" de l'encyclopédie de Diderot et d'Alembert.
31
2019 Mathématiques récréatives. Eclairages historiques et épistémologiques. Didier Henrion, compilateur de récréations mathématiques des années 1620. p. 65-83.
32
2019 Mathématiques récréatives. Eclairages historiques et épistémologiques. Le jeu des quinze croyants et des quinze infidèles : variations sur la violence. p. 19-46.
33
2019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. 17th century fortification and geometry: A military and mathematical revolution. p. 531-544.
34
2019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. A case study of the implementation of primary sources in undergraduate mathematics. p. 463-480.
35
2019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. An international comparative study on how mathematical culture is implemented in the textbooks p. 345-354.
36
2019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Between words and artefacts: Implementing history in the math class from kindergarten to teacher training. p. 375-395.
37
2019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Digital technologies as a way of making original sources accessible to students. p. 107-130.
38
2019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Discovering neglected synthetic geometry on social networks: Learning maths as in the historical Italian academies. p. 561-573.
39
2019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Hermeneutics, and the question of "How is science possible?" p. 3-21.
40
2019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Histórias com Ciência na Biblioteca Escolar [Histories with Science in the School Library]: A project to bring topics of History of Science to secondary schools in Aveiro (Portugal). p. 483-497.