Accueil Publimath  Aide à la recherche     Liste Mots-Clés     Liste Auteurs  Recherche avancée : Classification : Approches historiques des mathématiques et des disciplines connexes pour l'enseignement et la formation.
Niveau : Enseignement supérieur, Post-Bac
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

64 fiches trouvées Réponses 1 à 20 Suivant Fin

12019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. TEngaging with Primary Sources in a Mathematics for the Liberal Arts Course. p. 437-448.Ressource en ligne
22019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. A case study of the implementation of primary sources in undergraduate mathematics. p. 463-480.Ressource en ligne
32019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Jordan's isomorphism concept in the work "Traité des substitutions et des équations algébriques". p. 499-512.Ressource en ligne
42019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Histórias com Ciência na Biblioteca Escolar [Histories with Science in the School Library]: A project to bring topics of History of Science to secondary schools in Aveiro (Portugal). p. 483-497.Ressource en ligne
52019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Reversed procedure and Kuttaka method: The calculation of Indian Mathematics (ganita) in Aryabhatiya and Brahma-sphuta-siddhanta. p. 449-462.Ressource en ligne
62016 Fibonacci - Extraits du Liber abaci.
72016 INDRUM 2016. Comparaison entre l'évolution historique ayant mené aux développements limités et leur pratique d'enseignement au début de l'université : Entre syntaxe et sémantique. p. 123-132.Ressource en ligne
82016 La pensée algorithmique.
92016 Mathématice. N° 51. Les instruments de calcul anciens : de l'abaque à jetons aux réglettes de Genaille.Ressource en ligne
102016 Vidéo de l'IREM de Paris - Séminaire de l'IREM de Paris. Résoudre des problèmes avec Fibonacci (XIIIe siècle) : quelques exemples du Liber Abaci.Ressource en ligne
112015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. Different understandings of mathematics: an epistemological approach to bridge the gap school and university mathematics. p. 303-321.Ressource en ligne
122015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. Two introductory university courses on the history of mathematics. p. 389-389.Ressource en ligne
132015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. On the understanding of the concept of numbers in Euler's “Elements of Algebra”. p. 285-298.Ressource en ligne
142015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. Abstract awakenings in algebra: a guided reading approach to teaching modern algebra via original sources. p. 465-466.Ressource en ligne
152015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. Original sources in teachers training: possible effects and experiences. p. 551-564.Ressource en ligne
162015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. A look at Otto Toeplitz's (1927) “The problems of university infinitesimal calculus courses and their demarcation from infinitesimal calculus in high schools. p. 183-194.Ressource en ligne
172015 Repères-IREM, N°101. p. 5-32. Quelle définition du concept de tangente ? Pour quelles raisons ?Ressource en ligne
182014 Bulletin de l'APMEP. N° 511. p. 577-596. Résolutions arithmétiques et algébriques de problèmes anciens.Ressource en ligne
192014 Petit x. N° 94. p. 27-48. Signe de f' et variations de f : la fabrique d'une chaîne déductive longue.Ressource en ligne
202013 Bulletin de l'APMEP. N° 506. p. 600-610. La récurrence au fil des siècles.Ressource en ligne