Accueil Publimath  Aide à la recherche     Liste Mots-Clés     Liste Auteurs  Recherche avancée : Classification : Approches historiques des mathématiques et des disciplines connexes pour l'enseignement et la formation
Niveau : Formation à l'enseignement, initiale et continue.
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

Sélectionnez vos critères de recherche :
 
 
Auteur :
 Année  Année de fin
Ressource(s) CDI LittéraMath Ressource(s) en ligne Ressources en ligne   dont Bibliothèque numérique
Langue Public visé 
Type
Revue ou Collection
IREM / IRES
Commission Inter-IREM
Afficher les fiches par    
1500 fiches trouvées Debut Precedent Reponses 361 à 380 Suivant Fin

3612016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Isaac Newton: contains awe. p. 727-735.Ressource en ligne
3622016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Joseph-Diez Gergonne (1771-1859), professeur et recteur d'Académie à Montpellier. Editeur du premier grand journal de l'histoire des mathématiques et de leur enseignement : les Annales de Gergonne (1810-1831). p. 107-134.Ressource en ligne
3632016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. L'arithmomètre de Thomas : sa réception dans les pays méditerranéens (1850-1915), son intérêt dans nos salles de classe. p. 655-670.Ressource en ligne
3642016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. L'histoire des mathématiques et de leur enseignement, en classe pour lutter contre les stéréotypes de sexe. p. 671-672.Ressource en ligne
3652016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Les mathématiques dans l'espace méditerranéen : l'exemple d'Al-Andalus et du Maghreb. p. 25-37.Ressource en ligne
3662016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Les règles d'un quart et un vingtième et des comptes de Flandre comme modélisation du réel. p. 351-358.Ressource en ligne
3672016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Machines designed to play Nim games. Teaching supports for mathematics, algorithmics and computer science (1940-1970). p. 569-580.Ressource en ligne
3682016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Math high school: a teaching proposal. p. 341-348.Ressource en ligne
3692016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Mathematical knowledge for teaching teachers: The case of history in mathematics education. p. 441-452.Ressource en ligne
3702016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Mathematical narrative: from history to literature. p. 739-747.Ressource en ligne
3712016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Mathematics and physics: an innermost relationship. Didactical implications for their teaching and learning. p. 79-104.Ressource en ligne
3722016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Mathematics Education in colonial Taiwan as Seen through a student's mathematics note-book. p. 415-425.Ressource en ligne
3732016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Mathématiques en Méditerranée : Réflexions autour de deux itinéraires. p. 231-253.Ressource en ligne
3742016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Monsters in the mathematics classroom: Learning analysis through the works of Gaston Darboux. p. 289-300.Ressource en ligne
3752016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. New-math influences in Iceland. Selective entrance examinations into High Schools. p. 303-315.Ressource en ligne
3762016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Of the use of the "English sector" in trigonometry: What amount of mathematical trainingwas necessary in the 18th century? p. 316-325.Ressource en ligne
3772016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. On the relations between geometry and algebra in Gestrinius' edition of Euclid's Elements. p. 513-523.Ressource en ligne
3782016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Original sources in the mathematics classroom. p. 205-207.Ressource en ligne
3792016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Playing with infinity of Rózsa Péter. Problem series in a Hungarian tradition of mathematics education. p. 687-693.Ressource en ligne
3802016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Pythagore et les angles droits, des exemples d'ouvertures de classes de mathématiques sur le monde. p. 593-604.Ressource en ligne