Accueil Publimath  Aide à la recherche  Requête : "approche historique"
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

dans Afficher les fiches par  
505 fiches trouvées Réponses 1 à 20 Suivant Fin

12024 Mathématice. N° 89. Une séquence de numération en CM2.Ressource en ligne
22023 History and Epistemology in Mathematics Education. Direct comparison between objects. Discrepancies between the ancient and the modern world. p. 206-215.Ressource en ligne
32023 History and Epistemology in Mathematics Education. Historical journey of the concept of periodicity and its didactic implications in trigonometry. p. 243-252.Ressource en ligne
42023 History and Epistemology in Mathematics Education. Proceeding of the 9th European Summer University, 18-22 July 2022.Ressource en ligne
52023 History and Epistemology in Mathematics Education. First signs of extension from the plane to the space: contributions by Johann Hudde and Philippe de la Hire to 3-dimensional analytical geometry. p. 449-453.Ressource en ligne
62023 Mathématice. N° 85. Multiplication posée : une expérience de terrainRessource en ligne
72021 Les guides fondamentaux pour enseigner. La résolution de problèmes mathématiques au collège.Ressource en ligne
82020 Jeux et graphes : la théorie des graphes de 5 à 95 ans.
92020 Repères-IREM. N° 119. p. 73-81. Rubrique Vie des IREM : Enseigner les mathématiques par leur histoire.Ressource en ligne
102019 BO spécial N° 8 du 25 juillet 2019. Annexe : Programme d'enseignement optionnel de mathématiques complémentaires de terminale générale.Ressource en ligne
112019 Bibliothèque Tangente. N° 33. Edition 2019. Les nombres.
122019 Bibliothèque Tangente. N° 32. Edition 2019. Mathématiques et Finance.
132019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Between words and artefacts: Implementing history in the math class from kindergarten to teacher training. p. 375-395.Ressource en ligne
142019 Repères-IREM. N° 115.Ressource en ligne
152019 Repères-IREM. N° 115. p. 5-34. Une année à bord d'AstroDuclaux, projet interdisciplinaire et fédérateur.Ressource en ligne
162018 Prof de Maths, un chouette métier ! Tome 1.
172017 Let History into the Mathematics Classroom. The Probability of Causes According to Condorcet. p. 129-140.
182017 Let History into the Mathematics Classroom. A Square in a Triangle. p. 31-45.
192017 Let History into the Mathematics Classroom. When Leibniz Plays Dice. p. 115-127.
202017 Let History into the Mathematics Classroom. Angles in Secondary School: Surveying and Navigation. p. 1-15.