Aide à la recherche
Requête :
"cours d'histoire des mathématiques"
Chercher
dans
les fiches
la liste des mots-clés
la liste des auteurs
les notices du glossaire
Afficher les fiches par
20
50
100
14 fiches trouvées
1
2023 Tangente Hors-série. N° 88. Pierre-Simon Laplace.
2
2019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Potential for collaboration between history and mathematics teachers: An investigation and framework based on a text by Abu'l-Wafa' Buzj'ani. p. 575-583.
3
2011 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Sixth European Summer University (ESU 6), Wien, Austria, 19-23 July 2010.
4
2011 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Sixth European Summer University (ESU 6). The use of original sources in an undergruate history of mathematics class. p. 407-412.
5
2011 Repères-IREM. N° 82. p. 53-69. Au pied des buttes de Coësmes.
6
2011 Repères-IREM. N° 82.
7
2009 Cours d'histoire des mathématiques. Enseigné dans le cadre du cours Epistémologie 2 de 3e année de licence.
8
2009 Cours d'histoire des mathématiques. Enseigné dans le cadre du cours Didactique 2 de 3e année de licence.
9
2006 Proceedings of HPM 2004 & ESU 4: ICME 10 Satellite Meeting of the HPM Group & Fourth European Summer University on the History and Epistemology in Mathematics Education, 12 - 17 July 2004, Uppsala, Sweden.
10
2006 Proceedings of HPM 2004 & ESU 4. José Vizinho: an unknown Portuguese who enabled far-away places to be known. p. 359-367.
11
2006 Proceedings of HPM 2004 & ESU 4. One mathematics, two cultures, and a history of mathematics college course as a starting point for exploring ethnomathematics. p. 447-481.
12
2001 Histoire et épistémologie dans l'éducation mathématique : de la maternelle à l'université. V. 1. Elementary School Teachers meet Abraham bar Hiyya Ha-Nassi. p. 393-405.
13
1995 Sur la résolution des équations algébriques.
14
1979 Bulletin Inter-IREM. N° 18. Histoire des mathématiques et enseignement des mathématiques. p. 3-6.