Accueil Publimath  Aide à la recherche  Requête : "enseignement au Japon"
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

dans Afficher les fiches par  
10 fiches trouvées

12020 Actes du 46ème colloque COPIRELEM. Lausanne 2019. Lesson Study, enseignement par la résolution de problèmes et Neriage : réflexions autour de l'observation d'une leçon de mathématiques. p. 17-26.Ressource en ligne
22020 Actes du 46ème colloque COPIRELEM. Lausanne 2019. Dispositifs de formation à l'enseignement des mathématiques au 21ème siècle, un regard international sur les connaissances, les continuités, les innovations et les difficultés.Ressource en ligne
32016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Proceedings of the 2016 ICME Satellite Meeting.Ressource en ligne
42016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. The development of Mathematics Education as seen in Mathematics Education controversies in Japan. p. 489-500.Ressource en ligne
52016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Mathematics Education in colonial Taiwan as Seen through a student's mathematics note-book. p. 415-425.Ressource en ligne
62006 Proceedings of HPM 2004 & ESU 4. Quaternions and Japan. p. 99-108.
72000 Proceedings of the HPM 2000 Conference - History in Mathematics Education: Challenges for a new millennium. A Satellite Metting of ICME-9. August 9-14, 2000, Taipei, Taiwan. Vol. 1.Ressource en ligne
82000 Proceedings of the HPM 2000 Conference. Vol. 1. The brief sketch of Mathematics education for immediately follow the World War II in Japan. p. 64-70.
92000 Proceedings of the HPM 2000 Conference - History in Mathematics Education: Challenges for a new millennium. A Satellite Metting of ICME-9. August 9-14, 2000, Taipei, Taiwan. Vol. 2.Ressource en ligne
102000 Proceedings of the HPM 2000 Conference. Vol. 2. The Practical Use o f the History of Mathematicsand Its Usefulness in Teaching and Learning Mathematics at High School: The developmentof materials in teaching. p. 1-16.