Accueil Publimath  Aide à la recherche  Requête : "enseignement de la géométrie"
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

  dans Afficher les fiches par  
1031 fiches trouvées Reponses 1 à 20 Suivant Fin

12024 Au fil des maths. N° 551. p. 45-52. Les débuts de la géométrie en Sixième.
22023 Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 28.Ressource en ligne
32023 Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 28. p. 75-129. Early childhood Mathematics Education Research: An Overview of Latest Developments and Looking Ahead.Ressource en ligne
42023 Au fil des maths. N° 548. p. 3-6. N'oublions pas la géométrie.
52023 History and Epistemology in Mathematics Education. "Euclid's parallel postulate and a Norwegian textbook in geometry from early 19th century. p. 553-559.Ressource en ligne
62023 History and Epistemology in Mathematics Education. College geometry from an advanced historical standpoint for mathematics education. p. 296-301.Ressource en ligne
72023 History and Epistemology in Mathematics Education. Hands on Euclidean geometry in middle school. p. 276-285.Ressource en ligne
82023 History and Epistemology in Mathematics Education. Proceeding of the 9th European Summer University, 18-22 July 2022.Ressource en ligne
92023 History and Epistemology in Mathematics Education. Starting from the history of mathematics in Early Modern Italy: From primary sources to mathematical concepts. Abacus Mathematics and Archimedean Tradition. p. 578-590.Ressource en ligne
102023 History and Epistemology in Mathematics Education. Teaching similar triangles in historical perspective. p. 286-295.Ressource en ligne
112023 History and Epistemology in Mathematics Education. The definitions of the concepts "circle" and "rhombus" in Greek mathematics textbooks used in Primary Education from 1830 to the present day. p. 515-522.Ressource en ligne
122023 History and Epistemology in Mathematics Education. The tangent line to the parabola to Greek mathematics and Galileo Galilei. p. 359-367.Ressource en ligne
132022 Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 27.Ressource en ligne
142022 Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 27. p. 11-51. Quels gestes professionnels d'enseignement au service d'une communauté discursive géométrique scolaire ?Ressource en ligne
152022 Au fil des maths. N° 544. p. 46-50. Quand la géométrie se met en "oeuvres"...
162022 Au fil des maths. N° 544. p. 7-16. Changement de regard sur l'enseignement de la géométrie.
172022 Au fil des maths. N° 545. p. 5-13. Quel accès aux apprentissages géométriques pour les élèves dyspraxiques ?
182022 Au fil des maths. N° 546. p. 49-53. Géométrie et élèves dyspraxiques.
192022 Construire une expertise pour la formation à l'enseignement des mathématiques à l'école. Tome 2.
202022 Géométries d'hier à demain.Ressource en ligne