Aide à la recherche
Requête :
"enseignement de la géométrie élémentaire"
Chercher
tous les mots
l'expression
au moins un mot
dans
les fiches
la liste des mots-clés
la liste des auteurs
les notices du glossaire
Afficher les fiches par
20
50
100
255 fiches trouvées
Reponses 1 à 20
1
2024 Au fil des maths. N° 551. p. 45-52. Les débuts de la géométrie en Sixième.
2
2024 Vivre les mathématiques par des approches historiques.
3
2023 Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 28.
4
2023 Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 28. p. 75-129. Early childhood Mathematics Education Research: An Overview of Latest Developments and Looking Ahead.
5
2023 Au fil des maths. N° 548. p. 3-6. N'oublions pas la géométrie.
6
2023 History and Epistemology in Mathematics Education. "Euclid's parallel postulate and a Norwegian textbook in geometry from early 19th century. p. 553-559.
7
2023 History and Epistemology in Mathematics Education. College geometry from an advanced historical standpoint for mathematics education. p. 296-301.
8
2023 History and Epistemology in Mathematics Education. Hands on Euclidean geometry in middle school. p. 276-285.
9
2023 History and Epistemology in Mathematics Education. Proceeding of the 9th European Summer University, 18-22 July 2022.
10
2023 History and Epistemology in Mathematics Education. Starting from the history of mathematics in Early Modern Italy: From primary sources to mathematical concepts. Abacus Mathematics and Archimedean Tradition. p. 578-590.
11
2023 History and Epistemology in Mathematics Education. Teaching similar triangles in historical perspective. p. 286-295.
12
2023 History and Epistemology in Mathematics Education. The definitions of the concepts "circle" and "rhombus" in Greek mathematics textbooks used in Primary Education from 1830 to the present day. p. 515-522.
13
2023 History and Epistemology in Mathematics Education. The tangent line to the parabola to Greek mathematics and Galileo Galilei. p. 359-367.
14
2022 Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 27.
15
2022 Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 27. p. 11-51. Quels gestes professionnels d'enseignement au service d'une communauté discursive géométrique scolaire ?
16
2022 Au fil des maths. N° 544. p. 7-16. Changement de regard sur l'enseignement de la géométrie.
17
2022 Au fil des maths. N° 545. p. 5-13. Quel accès aux apprentissages géométriques pour les élèves dyspraxiques ?
18
2022 Au fil des maths. N° 546. p. 49-53. Géométrie et élèves dyspraxiques.
19
2022 Géométries d'hier à demain.
20
2022 Géométries d'hier à demain. Approche des fondements épistémologiques de la géométrie du cycle 3. p. 347-362.