Aide à la recherche
Requête :
"enseignement en Chine"
Chercher
tous les mots
l'expression
au moins un mot
dans
les fiches
la liste des mots-clés
la liste des auteurs
les notices du glossaire
Afficher les fiches par
20
50
100
13 fiches trouvées
1
2019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education ESU 8.
2
2019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. HPM lesson study in the context of an HPM learning community: A case study in Chinese senior high school. p. 177-189.
3
2017 Quadrature. N° 103. p. 7-8. Textes en questions.
4
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Proceedings of the 2016 ICME Satellite Meeting.
5
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. The application of HPM video clips in mathematical teaching in middle school: Teaching the application of linear equation with one unknown. p. 403-413.
6
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. The influence of mathematical classics reading on university students' mathematics beliefs. p. 627-636.
7
2015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. ESU 7.
8
2015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. Teaching the area of a circle from the perspective of HPM. p. 403-415.
9
2014 PLOT. Nouvelle série. N° 47. p. 2-10. Un regard sur l'éducation en Chine.
10
2013 Bulletin de l'APMEP. N° 504. p. 293-302. L'enseignement des mathématiques en Chine.
11
2012 Bulletin de l'APMEP. N° 500. p. 401-403. Les problèmes à variations ou comment certains problèmes additifs sont abordés en Chine.
12
2001 Histoire et épistémologie dans l'éducation mathématique : de la maternelle à l'université. V. 1.
13
2001 Histoire et épistémologie dans l'éducation mathématique : de la maternelle à l'université. V. 1. How did candidates pass the state examination in mathematics in the Tang dynasty (618-917)? - Myth of the "confucian-heritage-culture" classroom. p. 321-334.