Aide à la recherche
Requête :
"formation des enseignants de mathématiques"
Nouvelle recherche
dans
les fiches
la liste des mots-clés
la liste des auteurs
les notices du glossaire
Afficher les fiches par
20
50
100
85 fiches trouvées
Réponses 1 à 20
1
2020 Repères-IREM. N° 120. p. 43-61. Un dispositif de formation inspiré des Lesson Studies dans l'académie de Rouen.
2
2019 Actes du Colloque EMF 2018. Mathématiques en scène des ponts entre les disciplines.
3
2019 Actes du Colloque EMF 2018. Potentialités de l'histoire des mathématiques dans la formation des enseignants de mathématiques. p. 350-357.
4
2019 Mathématice. N° 67. Geogebra pour la formation des enseignants au Maroc.
5
2019 Mathématice. N° 68. Une Journée d'Exploration et de Découverte de l'Informatique (JEDI) dans l'Académie d'Orléans-Tours.
6
2019 Petit x. N° 110-111. p. 27-55. Faire vivre les énoncés contingents dans la classe de mathématiques : pourquoi et comment ?
7
2019 Pour la formation en Laboratoire de mathématiques : une ressource à propos du nombre et de la numération.
8
2019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education ESU 8.
9
2019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. The geometry of the Dambusters: A cross-curricular approach using history in the mathematics classroom with students and teachers. p. 545-556.
10
2018 Annales de Didactique et de Sciences Cognitives. Volume spécial English-French. p. 119-144. Theory and the Role of the Mathematics Teacher Educator: comparing the use of video in teacher education sessions in France and England.
11
2018 Annales de Didactique et de Sciences Cognitives. Volume spécial English-French.
12
2018 Tangente. N° 181. p. 6-8. Le rapport Villani-Torossian.
13
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Mathematical knowledge for teaching teachers: The case of history in mathematics education. p. 441-452.
14
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Enacting inquiry learning in mathematics through history. p. 453-464.
15
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Integrating history of mathematics with foundational contents in the education of prospective elementary teachers. p. 427-440.
16
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Snapshots of the history of the sign system of algebra in a course for pre-service secondary teachers of mathematics. p. 537-538.
17
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Geometry in the secondary school curriculum and in progression to university - Discussion Group 1. p. 201-201.
18
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Proceedings of the 2016 ICME Satellite Meeting.
19
2015 Actes du séminaire national de didactique des mathématiques 2014. Un regard de chercheure sur son livre, écrit pour des formateurs. p. 165-187.
20
2015 Actes du séminaire national de didactique des mathématiques 2014. Le développement professionnel des enseignants de mathématiques : l'utilisation de la technologie numérique. p. 299-303.