Accueil Publimath  Aide à la recherche  Requête : "formation des enseignants de mathématiques"
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

dans Afficher les fiches par  
84 fiches trouvées Réponses 1 à 20 Suivant Fin

12020 Repères-IREM. N° 120. p. 43-61. Un dispositif de formation inspiré des Lesson Studies dans l'académie de Rouen.
22019 Actes du Colloque EMF 2018. Mathématiques en scène des ponts entre les disciplines.Ressource en ligne
32019 Actes du Colloque EMF 2018. Potentialités de l'histoire des mathématiques dans la formation des enseignants de mathématiques. p. 350-357.Ressource en ligne
42019 Mathématice. N° 68. Une Journée d'Exploration et de Découverte de l'Informatique (JEDI) dans l'Académie d'Orléans-Tours.Ressource en ligne
52019 Mathématice. N° 67. Geogebra pour la formation des enseignants au Maroc.Ressource en ligne
62019 Petit x. N° 110-111. p. 27-55. Faire vivre les énoncés contingents dans la classe de mathématiques : pourquoi et comment ?
72019 Pour la formation en Laboratoire de mathématiques : une ressource à propos du nombre et de la numération.Ressource en ligne
82019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education ESU 8.Ressource en ligne
92019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. The geometry of the Dambusters: A cross-curricular approach using history in the mathematics classroom with students and teachers. p. 545-556.Ressource en ligne
102018 Annales de Didactique et de Sciences Cognitives. Volume spécial English-French. p. 119-144. Theory and the Role of the Mathematics Teacher Educator: comparing the use of video in teacher education sessions in France and England.Ressource en ligne
112018 Annales de Didactique et de Sciences Cognitives. Volume spécial English-French.Ressource en ligne
122018 Tangente. N° 181. p. 6-8. Le rapport Villani-Torossian.
132016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Geometry in the secondary school curriculum and in progression to university - Discussion Group 1. p. 201-201.Ressource en ligne
142016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Integrating history of mathematics with foundational contents in the education of prospective elementary teachers. p. 427-440.Ressource en ligne
152016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Enacting inquiry learning in mathematics through history. p. 453-464.Ressource en ligne
162016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Mathematical knowledge for teaching teachers: The case of history in mathematics education. p. 441-452.Ressource en ligne
172016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Snapshots of the history of the sign system of algebra in a course for pre-service secondary teachers of mathematics. p. 537-538.Ressource en ligne
182016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Proceedings of the 2016 ICME Satellite Meeting.Ressource en ligne
192015 Actes du séminaire national de didactique des mathématiques 2014. Le développement professionnel des enseignants de mathématiques : l'utilisation de la technologie numérique. p. 299-303.Ressource en ligne
202015 Actes du séminaire national de didactique des mathématiques 2014. Un regard de chercheure sur son livre, écrit pour des formateurs. p. 165-187.Ressource en ligne