Accueil Publimath  Aide à la recherche  Requête : "histoire de l'enseignement"
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

dans Afficher les fiches par  
736 fiches trouvées Début Précédent Réponses 21 à 40 Suivant Fin

212020 Mathématiques en perspectives. La géométrie avec Rudolf Bkouche, science expérimentale et objet d'enseignement. p. 83-100.
222020 Mathématiques en perspectives. Les Eléments de Géométrie de Clairaut : la longue histoire d'un petit livre. p. 248-257.
232020 Mathématiques en perspectives. Rudolf Bkouche et l'histoire de l'enseignement : penser encore et toujours la nature, le rôle de la géométrie et de son enseignement. p. 201-218.
242020 Mathématiques en perspectives. Lorsque l'on enseignait la "géométrie projective" dans l'enseignement secondaire. p. 125-142.
252020 Mathématiques en perspectives.
262020 Mathématiques en perspectives. Hommage à Rudolf Bkouche. p. 41-45.
272020 Quadrature. N° 115. p. 10-15. Sixième conférence internationale sur l'histoire de l'enseignement mathématique.
282020 Tangente Education. N° 52. p. 2-2. Mary Everest Boole, une pédagogue surprenante et ... oubliée.Ressource en ligne
292020 Tangente Education. N° 52. p. 9-9. La pédagogie Montessori.Ressource en ligne
302020 Tangente Education. N° 52. p. 6-8. La nouvelle vague de la pédagogie.Ressource en ligne
312019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. On French heritage of Cartesian geometry in Elements from Arnauld, Lamy and Lacroix. p. 11-28.Ressource en ligne
322019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Polya and Dienes: Two men of one mind or one culture ? p. 29-47.Ressource en ligne
332019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Norms and practices of secondary teachers' formation. The Portuguese case (1915-1930). p. 337-353.Ressource en ligne
342019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Dutch mathematics teachers, magazines and organizations: 1904-1941. p. 371-386.Ressource en ligne
352019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Mathematical reasoning in trigonometric definitions, proofs, and calculations on early 19th century textbooks from Norway and Denmark. p. 111-127.Ressource en ligne
362019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. The mathematics teachers' journal Euclides in the Netherlands in change, 1945-1976. p. 189-204.Ressource en ligne
372019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Two textbooks on unconventional arithmetic: Reactions of influential persons p. 65-81.Ressource en ligne
382019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Dmitry Chizhov and the examination of mathematics textbooks in Russia during the 1820s-1830s . p. 205-220.Ressource en ligne
392019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. John Leslie's (1817) view of arithmetic and its relevance for modern pedagogy. p. 147-159.Ressource en ligne
402019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Jacob de Gelder (1765-1848) and his way of teaching cubic equations. p. 177-187.Ressource en ligne