Aide à la recherche
Requête :
"histoire de l'enseignement des mathématiques"
Nouvelle recherche
dans
les fiches
la liste des mots-clés
la liste des auteurs
les notices du glossaire
Afficher les fiches par
20
50
100
550 fiches trouvées
Réponses 1 à 20
1
2020 Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 25. p. 271-290. Implication dans un enseignement renouvelé et recherches en didactique des mathématiques. Hommage à François Pluvinage et à la pensée vagabonde et active d'un chercheur et homme rare.
2
2020 Annales de didactique et de sciences cognitives. V. 25.
3
2020 Enseigner la géométrie au cycle 4. Comparer des triangles pour démontrer.
4
2020 Mathématiques en perspectives.
5
2020 Mathématiques en perspectives. La géométrie avec Rudolf Bkouche, science expérimentale et objet d'enseignement. p. 83-100.
6
2020 Mathématiques en perspectives. Hommage à Rudolf Bkouche. p. 41-45.
7
2020 Mathématiques en perspectives. Les Eléments de Géométrie de Clairaut : la longue histoire d'un petit livre. p. 248-257.
8
2020 Mathématiques en perspectives. Lorsque l'on enseignait la "géométrie projective" dans l'enseignement secondaire. p. 125-142.
9
2020 Mathématiques en perspectives. Rudolf Bkouche et l'histoire de l'enseignement : penser encore et toujours la nature, le rôle de la géométrie et de son enseignement. p. 201-218.
10
2020 Quadrature. N° 115. p. 10-15. Sixième conférence internationale sur l'histoire de l'enseignement mathématique.
11
2020 Tangente Education. N° 52. p. 2-2. Mary Everest Boole, une pédagogue surprenante et ... oubliée.
12
2020 Tangente Education. N° 52. p. 9-9. La pédagogie Montessori.
13
2020 Tangente Education. N° 52. p. 6-8. La nouvelle vague de la pédagogie.
14
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Let them speak; hear them speak - old Chinese wisdom on mathematics education. p. 355-369.
15
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Didier Henrion, an enigmatic introducer of Dutch mathematics in Paris. p. 269-281.
16
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. John Leslie's (1817) view of arithmetic and its relevance for modern pedagogy. p. 147-159.
17
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Dmitry Chizhov and the examination of mathematics textbooks in Russia during the 1820s-1830s . p. 205-220.
18
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. On French heritage of Cartesian geometry in Elements from Arnauld, Lamy and Lacroix. p. 11-28.
19
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Problems in the teaching of arithmetic: records in French school notebooks (1870-1914). p. 49-63.
20
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Pedagogical value of the Russian abacus and its use in teaching and learning arithmetic in the 19th – early 20th century. p. 161-176.