Accueil Publimath  Aide à la recherche  Requête : Guillemette David
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

  dans Afficher les fiches par  
13 fiches trouvées

12024 Actes du huitième Colloque EMF 2022. Enjeux sociaux et politiques de l'enseignement et de l'apprentissage des mathématiques : réflexions sur la conception et la mise en action d'une perspective dialogique en recherche. p. 384-396.Ressource en ligne
22023 History and Epistemology in Mathematics Education. A participative research with in-service secondary school teachers on the introduction of the history of mathematics in mathematics education: an overview and some preliminary results. p. 302-307.Ressource en ligne
32023 History and Epistemology in Mathematics Education. Engaging mathematics pre-service teachers with historical sources: The "moderator in dialogue" attitude and some antinomic aspects of educational practices. p. 308-313.Ressource en ligne
42019 Enseigner les premiers concepts de probabilités. L'histoire et l'enseignement-apprentissage des probabilités : quelques réflexions épistémologiques et didactiques. p. 19-42.
52019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Being in research and doing research on history and mathematics education in a dialogical perspective. p. 91-106.Ressource en ligne
62019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Thinking with Levinas about history of mathematics and mathematics education p. 23-42.Ressource en ligne
72016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Theoretical and/or conceptual frameworks for integrating history in mathematics education . p. 211-230.Ressource en ligne
82016 Math-Ecole (en ligne). N° 225. p. 26-31. L'algèbre étrange de Nicolas Chuquet : une réflexion pour la classe de mathématiques.Ressource en ligne
92015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. A conceptual and methodological framework anchored in sociocultural approaches in mathematics education for the investigation of dépaysement épistémologique. p. 195-204.Ressource en ligne
102015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. The question of evaluation and assessment of experiences with introducing history of mathematics in the classroom. p. 59-76.Ressource en ligne
112012 Actes du Colloque EMF 2012. Enseignement des mathématiques et histoire des mathématiques : quels apports pour l'apprentissage des élèves ? p. 622-631.Ressource en ligne
122012 HPM 2012. The HPM Satellite Meeting of ICME-12. Proceeding book 1. Bridging Theorical and Empirical Accountof the Use of History in Mathematics Education ? A Case Study. p. 73-83.Ressource en ligne
132011 Petit x. N° 86. p. 5-26. L'histoire dans l'enseignement des mathématiques : sur la méthodologie de recherche.Ressource en ligne