Accueil Publimath  Aide à la recherche  Requête : auteur="Guillemette David"
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

dans Afficher les fiches par  
12 fiches trouvées

12023 History and Epistemology in Mathematics Education. Engaging mathematics pre-service teachers with historical sources: The "moderator in dialogue" attitude and some antinomic aspects of educational practices. p. 308-313.Ressource en ligne
22023 History and Epistemology in Mathematics Education. A participative research with in-service secondary school teachers on the introduction of the history of mathematics in mathematics education: an overview and some preliminary results. p. 302-307.Ressource en ligne
32019 Enseigner les premiers concepts de probabilités. L'histoire et l'enseignement-apprentissage des probabilités : quelques réflexions épistémologiques et didactiques. p. 19-42.
42019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Being in research and doing research on history and mathematics education in a dialogical perspective. p. 91-106.Ressource en ligne
52019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. Thinking with Levinas about history of mathematics and mathematics education p. 23-42.Ressource en ligne
62016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Theoretical and/or conceptual frameworks for integrating history in mathematics education . p. 211-230.Ressource en ligne
72016 Math-Ecole (en ligne). N° 225. p. 26-31. L'algèbre étrange de Nicolas Chuquet : une réflexion pour la classe de mathématiques.Ressource en ligne
82015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. A conceptual and methodological framework anchored in sociocultural approaches in mathematics education for the investigation of dépaysement épistémologique. p. 195-204.Ressource en ligne
92015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. The question of evaluation and assessment of experiences with introducing history of mathematics in the classroom. p. 59-76.Ressource en ligne
102012 Actes du Colloque EMF 2012. Enseignement des mathématiques et histoire des mathématiques : quels apports pour l'apprentissage des élèves ? p. 622-631.Ressource en ligne
112012 HPM 2012. The HPM Satellite Meeting of ICME-12. Proceeding book 1. Bridging Theorical and Empirical Accountof the Use of History in Mathematics Education ? A Case Study. p. 73-83.Ressource en ligne
122011 Petit x. N° 86. p. 5-26. L'histoire dans l'enseignement des mathématiques : sur la méthodologie de recherche.Ressource en ligne