Aide à la recherche
Requête :
construction
Chercher
tous les mots
l'expression
au moins un mot
dans
les fiches
la liste des mots-clés
la liste des auteurs
les notices du glossaire
Afficher les fiches par
20
50
100
4593 fiches trouvées
Reponses 961 à 980
961
2016 Enjeux et débats en didactique des mathématiques. Résolution de problèmes mathématiques à l'école élémentaire : ressource logicielle et aide à la construction de compétences. p. 788-??
962
2016 Enjeux et débats en didactique des mathématiques. XVIIIe école d'été de didactique des mathématiques.
963
2016 Enseigner les mathématiques au cycle 4 à partir des grandeurs : les Longueurs.
964
2016 Espace et géométrie. Espace et géométrie au cycle 3.
965
2016 Gazette des Mathématiciens. N° 147. p. 39-51. Schwartz et le colloque d'Analyse Harmonique de Nancy de 1947.
966
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. A multidisciplinary approach to teaching mathematics and architectural representation: Historical drawing machines. Relations between mathematics and drawing. p. 641-651.
967
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Archimedes and visual reasoning - How a geometric game led to combinatorics. p. 336-340.
968
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Ce que nous dit l'étude d'une recherche de Kepler de l'influence d'une relation singulière aux objets naturalisés. p. 383-394.
969
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Machines designed to play Nim games. Teaching supports for mathematics, algorithmics and computer science (1940-1970). p. 569-580.
970
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Mathematical knowledge for teaching teachers: The case of history in mathematics education. p. 441-452.
971
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Of the use of the "English sector" in trigonometry: What amount of mathematical trainingwas necessary in the 18th century? p. 316-325.
972
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Playing with infinity of Rózsa Péter. Problem series in a Hungarian tradition of mathematics education. p. 687-693.
973
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. Proceedings of the 2016 ICME Satellite Meeting.
974
2016 History and Pedagogy of Mathematics: july 18-22 2016, Montpellier, France. The development of Mathematics Education as seen in Mathematics Education controversies in Japan. p. 489-500.
975
2016 INDRUM 2016. Comparaison entre l'évolution historique ayant mené aux développements limités et leur pratique d'enseignement au début de l'université : Entre syntaxe et sémantique. p. 123-132.
976
2016 Jugar y aprender con el número de oro. Actividades variadas para los aficionados de matemáticas lúdicas los alumnos de la secundaria superior los alumnos docentes.
977
2016 L'invention du nombre.
978
2016 La pensée algorithmique.
979
2016 Le grand livre des motifs bretons et celtiques.
980
2016 Le Petit Vert. N° 125.