Aide à la recherche
Requête :
mode
Chercher
tous les mots
l'expression
au moins un mot
dans
les fiches
la liste des mots-clés
la liste des auteurs
les notices du glossaire
Afficher les fiches par
20
50
100
6148 fiches trouvées
Reponses 521 à 540
521
2020 Tangente. N° 195. p. 44-46. Quand la théorie des jeux entre en scène.
522
2020 Tangente. N° 196. p. 40-43. La déraisonnable efficacité des mathématiques.
523
2020 Tangente. N° 197. p. 14-16. Les débuts de la recherche collaborative.
524
2020 Tangente. N° 197. p. 18-20. Vers une "science ouverte".
525
2020 Tangente. N° 197. p. 5-5. Winter is coming.
526
2020 Vous aimez les maths sans le savoir.
527
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Views on usefulness and applications during the sixties. p. 387-399.
528
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Arithmetic in Joan Benejam's La Enseñanza Racional (1888). p. 283-299.
529
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Attitudes toward intuition in calculus textbooks p. 83-92.
530
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. John Leslie's (1817) view of arithmetic and its relevance for modern pedagogy. p. 147-159.
531
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Mathématique moderne: A pioneering Belgian textbook series shaping the New Math reform of the 1960s. p. 129-145.
532
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Problems in the teaching of arithmetic: records in French school notebooks (1870-1914). p. 49-63.
533
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. September 19-22, 2017, at Utrecht University, the Netherlands.
534
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Teaching mathematics in Moroccan high schools in the past fifty years. p. 239-255.
535
2019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. The mathematics teachers' journal Euclides in the Netherlands in change, 1945-1976. p. 189-204.
536
2019 Accromath. N° 14. Eté-Automne 2019. p. 2-7. Algorithmes au cours de l'histoire.
537
2019 Accromath. N° 14. Hiver-Printemps 2019. p. 12-17. Le théorème des quatre couleurs.
538
2019 Accromath. N° 14. Hiver-Printemps 2019. p. 18-23. L'union fait la force.
539
2019 Actes du 45ème colloque COPIRELEM. Blois 2018. Enseigner Les nombres comme des "représentations de la numérosité". p. 133-146.
540
2019 Actes du 45ème colloque COPIRELEM. Blois 2018. Favoriser l'appropriation des propriétés géométriques des quadrilatères à l'école primaire : Etude d'une situation d'apprentissage dans le méso-espace. p. 584-603.